Meld je gratis aan voor onze aankomende webinars & events

Webshop fulfilment: samenwerken met een e-fulfilment partij

Is je webshop dermate gegroeid dat het logistieke proces zelf niet meer te realiseren is? 

Of wil je de focus verleggen op de marketing en ontwikkeling van je webshop? Wil jij het afhandelen van de orders in je webshop uitbesteden door webshop fulfilment? Dan is het verstandig om in zee te gaan met een e-fulfilment partij.

Wat is e-fulfilment?

Webshop fulfilment of e-fulfilment is het regelen van het gehele logistieke proces van een webshop: van het plaatsen van de bestelling tot aan de bezorging bij de klant én tegenwoordig ook vaak het afhandelen van retourzendingen. Het gaat dus om het uitbesteden van de inslag, opslag, orderpicking, verpakking, verzending en retouren van producten bij een fulfilment partij.

Bekijk hier de moeiteloze e-fulfilment van onze partner Sendcloud.

Waarom e-fulfilment?

Voordelen voor de klant

Voor je webshop en daarmee je klant levert e-fulfilment een aantal voordelen op. Zo zorgt het uitbesteden van het logistieke proces ervoor dat bestellingen sneller afgehandeld kunnen worden. Je kunt daardoor beloftes waarmaken als ‘Voor 23.59 uur besteld, morgen bezorgd’. Behalve dat zorgt het inzetten van een e-fulfilment partij ook voor continuïteit. Wanneer je het logistieke proces zelf verzorgt, kun je deze continuïteit wellicht minder garanderen dan wanneer een ervaren en gespecialiseerde partij dit op zich neemt. Ook bij ziekte, drukte door feestdagen of ’s avonds, gaat de levering gewoon door.

Voordelen voor de webwinkelier

Maar ook voor jou als webwinkelier heeft webshop fulfilment verschillende voordelen. Ten eerste kun je heel veel tijd besparen. Een groot deel van je werkzaamheden valt weg en dit geeft je meer tijd voor andere belangrijke taken binnen je organisatie.

Behalve tijdswinst, zorgt e-fulfilment ook voor lagere kosten. Dit komt doordat een e-fulfilment partij te maken heeft met schaalvoordelen: zij kopen bijvoorbeeld verpakkingsmateriaal veel groter in en betalen hierdoor minder. Zij kunnen betere deals sluiten met vervoerders, doordat zij meer pakketten aan te bieden hebben.

Aanbieders en koppelingen

Wij kunnen je webshop koppelen met een e-fulfilment partij. Wij hebben verschillende koppelingen gebouwd met onze e-fulfilment partners.

DSV Multi-Channel Fulfilment (voorheen S&H)

Sinds september 2018 is S&H Multi-Channel Fulfilment verder gegaan als DSV Multi-Channel Fulfilment. DSV levert diensten die de hele order- en serviceketen omvatten. DSV biedt specifieke B2C e-fulfilment diensten voor zowel MKB webshops als grote consumentenmerken. Ook kan DSV B2B fulfilment oplossingen verzorgen voor groothandels, importeurs en distributeurs. Wij hebben een real-time koppeling gebouwd met DSV.

Iceberg

Iceberg houdt zich bezig met het ontvangen, opslaan, inpakken en verzenden van producten en bestellingen. Maar daarnaast kan Iceberg ook de klantenservice overnemen van webshops, de bestellingen bij de leverancier verzorgen en ontvangen betalingen bijwerken. Iceberg doet dit voor zowel kleine als relatief grotere webshops.

Nic. Oud

Ook met Nic. Oud hebben wij een real-time koppeling. Hierdoor wordt de orderinformatie na betaling automatisch doorgestuurd naar Nic. Oud en de actuele voorraad wordt in je webshop automatisch bijgewerkt. Verder neemt Nic. Oud het gehele verwerkingsproces over kan pakketten nog ’s avonds aanleveren bij de leverancier.

Make or Buy

Make or Buy levert niet alleen aan consumenten (B2C) of bedrijven (B2B), maar ook aan werknemers van organisaties (B2E). Er kunnen dan specifieke eisen zijn aan barcodes, verpakking, bundeling, identificatie en tijdvaklevering voor bijvoorbeeld Amazon, Wehkamp of Bol.com.

Service Bureau Jansen

Service Bureau Jansen levert oplossingen op verschillende gebieden, waaronder warehousing, (reversed) logistics en e-fulfilment. Op het gebied van e-fulfilment houdt SBJ zich bezig met het beheren en bestellen van voorraad, het verwerken van orders, het inpakken van bestellingen en het afleveren van de bestelling bij de klant. Dit alles op zo’n manier dat het passend is bij de webshop.

eWarehousing

Ook eWarehousing biedt volledige logistieke ondersteuning. Zij doen dit voor zowel kleine als grotere webshops. Behalve de overname van het gehele proces van opslag en beheer tot aan retourneren, biedt eWarehousing ook productfotografie aan. Nieuwe producten kunnen dan meteen worden vastgelegd.

Misi

Misi is Latijn voor verzenden, maar Misi verzorgt meer dan alleen de verzending van bestellingen. Deze partij houdt zich bezig met orderregistratie, orderverwerking, verwerking van betalingen en verzending van bestellingen. Bovendien kan Misi ook worden ingezet als klantenservice.

Promese

Ook Promese biedt een logistieke totaaloplossing. Zij doen dit voor zowel B2B als B2C klanten en zijn geïnteresseerd in innovaties op het gebied van logistiek. Promese vindt de beleving voor de klant belangrijk en wil hiermee uiteindelijk je organisatie te laten groeien. Promese is erg ervaren op het gebied van fulfilment en gaan voor een omnichannel aanpak.

Wil je meer weten over e-fulfilment en de koppelingen die wij realiseren e-fulfilment partners? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.