mobiele advertentie budgettenHoe serieuzer de Mobile Commerce markt, hoe hoger het advertentiebudget. Maar hoe groter het land, hoe hoger het budget. Om markten dus goed te vergelijken is het interessant om de mobiele advertentie bestedingen per mobiele gebruiker te bekijken.

Uit deze analyse blijkt dat Groot Britannië een van de meest ontwikkelde landen te zijn. Per mobiele gebruiker wordt er $36,35 aan mobiele advertenties besteed. Noorwegen volgt het Verenigd Koninkrijk op de voet met $35,71.

Terwijl Japan toch een van de meest ontwikkelde m-commerce markten is, wordt er toch zo’n $10  minder uitgegeven per mobiele gebruiker. Met zo’n $15 lijkt Nederland sterk achter te blijven. Zijn we zuiniger of hebben we het mobiele advertentiekanaal gewoon nog niet ontdekt?

De Zuid-Europese mobiele advertentiemarkten lijken het minst ontwikkeld. In Spanje wordt ongeveer 90% minder uitgegeven per mobiele gebruiker dan in landen als Groot Brittannië en Noorwegen.

Logischerwijs is er een verband tussen smartphone penetratie en mobile advertising bestedingen. Volgens eMarketer zal 3 van de 4 mobiele telefoons in Groot Brittannie in 2016 een smartphone zijn.