Tradedoubler en Forrester Consulting deden onderzoek onder 2000 Smartphone gebruikers in Zweden, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. En daar kwamen weer interessante gegevens uit:

Mobiel gebruik voor aankoop

  • 45% gebruikt de mobiel om product informatie te krijgen
  • 44% gebruikt de mobiel om onderweg te ‘onderzoeken’
  • 38% gebruikt de mobiel om prijzen te vergelijken
  • 32% gebruikt de mobiel om acties en aanbiedingen te zoeken

Mobiel gebruik tijdens de aankoop

  • 25% zegt na het onderzoek via de mobiel, ook mobiel te bestellen
  • 31% geeft aan in de winkel een product aan te schaffen
  • 13% gaat na het ‘mobiele onderzoek’ naar een andere winkel

Drempels voor M-Commerce

Obstakels voor M-Commerce

Uit meerdere onderzoeken blijkt dat wanneer een site niet geoptimaliseerd is voor mobiel gebruik de bezoeker snel weg is.

Dit kan er voor zorgen dat de consument dus niet voor jou kiest….en dat terwijl de mobiel veel gebruikt wordt voor het zoeken naar producten of zelfs het kiezen voor een ándere winkel.

Toch zegt 53% van de respondenten uit het onderzoek mobiel aankopen te doen, ondanks dat 36% dat een frustrerende bezigheid vindt. 26% van de aankopers zegt vaker aankopen mobiel te doen als webshops geoptimaliseerd zouden zijn voor mobiel.

Neem de M-Commerce drempels weg!

Je kunt relatief goedkoop je webshop ook goed tonen aan mobiele gebruikers. Wanneer je Paypal gebruikt dan is je investering in de mobiele webshop tijdelijk slechts €75 eenmalig en €25 per maand.

(Bronnen: Tradedoubler en infographic Tradedoubler)