Facebook fan parkeerplaatsHeb je het ook langzamerhand gehad met die ‘Like ons en maak kans op een iPad acties’? Het kost je een iPad en de likers worden meestal geen kopers. Natuurlijk is het slim om Facebook fans te belonen voor het feit dat ze je liken, maar het is verstandig om  deze beloning te koppelen aan een echte interactie met je winkel, webwinkel of merk.

De Belgische retailer Heylen pakt dit slim aan. Niet alleen organiseren zij allerlei ‘instore facebook acties’, zij waren het eerste Europese bedrijf met een speciale parkeerplaats voor Facebookfans. Een super slimme actie, waarbij zij zich richten op hun echte klanten, want wie anders zou bij je willen parkeren?

Daarbij speelt het ook in op een acute behoefte. Zou jij de Heylen facebook pagina niet grinnikend liken als het de laatste beschikbare plekje is? We zijn wel benieuwd naar het aantal ‘zwart parkeerders’ die ‘likeloos’ de plek bezetten…

Facebook fan parkeerplaats bordHet communicatiebureau Stijlgenoten, borduurt verder op het idee. Bij hen kun je een Facebook parkeerplaats bord bestellen. Je begrijpt dat je in ruil voor een ‘like’ het bord ook kunt winnen. Een ultiem slimme lead campagne. Want wie zou het bord nou willen winnen of kopen? Precies, een ondernemer of een marketeer die actief zijn of haar Facebook pagina wil promoten! Exact de doelgroep van het communicatiebureau!