Met Pakjegemak van PostNL biedt je extra service aan de klanten van je webshop:
Je klant bepaalt zelf waar en wanneer hij zijn pakje ophaalt
De klant kan kiezen uit meer dan 1700 ophaallocaties.
Hoe werkt het?
Tijdens het plaatsen van de bestelling kan een klant aangeven dat hij gebruik wil maken van Pakjegemak. Hij kiest dan een ophaallocatie die het het beste uitkomt.
Hij kan kiezen voor een huis/werkadres, maar ook voor een PakjeGemak locatie. Op basis van postcode, plaatsnaam of regio worden de dichtstbijzijnde locaties getoond, inclusief openingstijden. De klant maakt een keuze en vervolgt het bestelproces op je webshop.
Openingstijden PakjeGemak locaties
PakjeGemak locaties kennen ruime openingstijden. Zo zijn op koopavonden ruim 600 locaties tot 20:00 uur of later open. Op zaterdagen zijn ongeveer 1.600 locaties geopend.
Track en Trace
Je kunt de status van uw PakjeGemak zending 24 uur per dag online volgen via Track & Trace van PostNL.
Wat heb je nodig?
- Je hebt een contract met PostNL pakketservice nodig
- Je hebt de web-services koppeling met PostNL nodig.